Fotboll:Herrlaget

Befängd idé blev succé

Ekenäs IF:s befängda idé att lansera ”tok-kortet” (platinum-medlemskortet) à 1908 euro st överträffar alla förväntningar. Kortet är, som andra säsongkort, personligt men gäller livstid. Kortet kommer också att erbjuda sina innehavare unika extra förmåner enligt ett program, som nu är under bearbetning. Till dags dato har föreningen sålt hela elva stycken.

Kortena är numrerade och de som nu har löst in kortet är: Sven Löf,  Kari Ahlström, Niclas Lindgren, Carl-Johan Lindfor,  Daniel Berger, Staffan Berglund, Karl-Johan Sevon, Seppo Heinämaa, Jan Nyström, Thomas Virranvuo, Christer Lindholm

- Det här är fantastiskt – elva kort sålda på en vecka! Vi kommer att årsvis lansera ett begränsat antal platinum kort, i år endast 20 st och nu finns det endast 9 st kvar, så de som är intresserade ska agera fort. Utöver dessa elva aktiva, vet jag att det finns några som är ”nästan redo” men har bett om en liten betänketid. Men det här underlättar verkligen vårt arbete för att bygga ett bra lag och det känns som om jag för en gångs skull kan fira en normal jul, säger EIF:s vd Peter Haglund.

Karl-Johan Sevon som lanserade idén är smått förlamad, glad att ”tok-kortet” fick en bra start.

- Det är snudd på galenskap. Men moderatorn Nicke Lindgren tände på idén och drog igång kampanjen. Jag tror att det här kommer att sluta riktigt bra, säger Sevon.”
Förutom det normala säsongkortet (kampanjpris fram till nyåret 79 euro, därefter 120 euro) lanserar också EIF ytterligare VIP-kort i guld för företag (300 euro).